ACVIC revindica el paper artístic de la ceràmica i la fotografia amb "La llum d'aigua i fang", del ceramista Pep Madrenas, i una nova entrega del cicle de fotoperiodisme "Relats fotogràfics" Fecha: Fri, 13 Nov 2020 12:44:06 +0000 De: Monmar Comunicació Responder a: info@monmar.net Para: jussara@vismon.com Si no visualitzeu correctament aquest correu, cliqueu aquí Nota de premsa ACVIC revindica el paper artístic de la ceràmica i la fotografia amb "La llum d'aigua i fang", del ceramista Pep Madrenas, i una nova entrega del cicle de fotoperiodisme "Relats fotogràfics"


ACVIC Centre d'Arts Contemporànies reivindica el paper artístic de la ceràmica i de la fotografia. El centre estrena una nova entrega del seu cicle de ceramistes amb “La llum d’aigua i fang”, una exposició on Pep Madrenas mostra diferents peces i composicions artístiques de ceràmica inspirades en el mar. El centre també mostra una fotografia de gran format del fotoperiodista Adrià Costa feta a la Zombie Walk de Sitges i acompanyada d'un text del periodista i escriptor Toni Coromina dins de la sèrie "Relats fotogràfics". Ambdues exposicions es podran visitar fins al 30 de desembre.

Peça de l'exposició "La llum d'aigua i fang" realitzada pel ceramista Pep Madrenas (crèdit: Monmar Comunicació)

A “La llum d’aigua i fang”, el ceramista Pep Madrenas (Folgueroles, 1953) exhibeix diferents peces de ceràmica, tant soltes com formant composicions, que ha elaborat amb motiu de l'encàrrec d'un particular. Les peces recreen la visió de la sorra del fons del mar, l'aigua i els reflexos de la llum. L'artista, que s'ha inspirat en un "tros de costa", afirma que, com en totes les seves obres, el punt de partida és un procés d'investigació que el porta a aprendre i que "enriqueix el meu taller". Les peces exhibides són de gres i fang refractari i han estat cuites amb forn de gas a 1270º; també ha utilitzat esmalt modelat.  

L’arquitecte i artista Ferran Blancafort, que ha col·laborat en l'exposició, afirma que l'obra de Madrenas “fuig del llenguatge visual per utilitzar el llenguatge de la percepció sensitiva”. Són “objectes que amb la seva quietud transmeten i aconsegueixen desviar-nos del nostre camí per poder acostar-nos-hi i sentir-los.”, afegeix. 


Adrià Costa, fotoperiodista, al costat de la seva foto de gran format, cinquena entrega del cicle "Relats fotogràfics". (Crèdit: Monmar Comunicació)

El centre també ha estrenat el cinquè capítol del cicle de fotoperiodisme “Relats fotogràfics” amb una imatge de gran format del fotògraf Adrià Costa (Vic, 1978), que treballa a naciodigital.cat, captada a la tradicional Zombie Walk que s'organitza en el marc del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges. Una imatge que Costa va escollir perquè "fuig de la resta de fotografies que s'han exhibit fins al moment i pel nivell de realisme dels personatges que hi apareixen". Costa també es mostra molt satisfet d'haver pogut formar tàndem amb el periodista i escriptor Toni Coromina (Vic, 1955), que no va poder assistir a l'acte, amb el qual ha col·laborat diverses vegades i que ha escrit un text relatiu a la imatge en què planteja un debat sobre el bé i el mal i la naturalesa humana. L'obertura s'ha dut a terme tenint en compte les restriccions i mesures de seguretat decretades per les autoritats amb motiu de la pandèmia. 

Frederic Amat, per partida doble a Vic

L’obra de Frederic Amat, que fins al 30 de desembre es pot veure a ACVIC a “Espai Llibres”, exposició dedicada a la seva escriptura poética i llibres d’artista, tindrà presència per partida doble a Vic. Properament L’albergueria (carrer de l’Albergueria, 1 Vic) acollirà una exposició de l’artista, amb obra creada expressament per aquest espai.

  • Imatges cortesia d'assessoria de premsa

Comentaris