Passa al contingut principal

Jazz - The Story, primer cap de cartell del Banc Sabadell Vijazz Penedès 2017


El febrer de 1917 es va publicar el primer disc on apareixia la paraula “jazz” impresa. Aquest disc va suposar per a molts el naixement del llenguatge musical que trasbalsaria el segle XX.

Coincidint amb el centenari del primer àlbum, l’11a edició del Banc Sabadell Vijazz Penedès s’inaugurarà amb l’espectacle Jazz-The Story. Celebrating 100 years of jazz recording, a càrrec d’un conjunt nord-americà format per alguns dels millors exponents del jazz internacional actual. Els membres de la banda, reunits expressament per l’aniversari, han treballat amb artistes de l’alçada de Ray Charles, Art Blakey, Frank Sinatra o The Rolling Stones, entre molts altres.

Pere Pons, director artístic del Vijazz, ha destacat que “a banda de ser una proposta exclusiva d’alta volada, és una manera immillorable de celebrar aquest centenari. Tant per l’esperit popular del Vijazz, com per satisfer els paladars més exigents dels amants de la bona música i dels millors vins i caves”.
La banda, que començarà la seva gira per Europa divendres 7 de juliol a l’escenari principal del Vijazz, oferirà un recorregut magistral pels diferents estils que han marcat l’evolució del jazz. Des dels anys 20 i 30 amb el ragtime i el swing, fins el bebop dels 40, el cool dels 50 i les noves formes que sorgeixen a partir dels 60 amb el jazz modal o el free, passant per les fusions amb la bossa nova, el latin i el rock.
Sota la direcció artística de Vincent Herring, destaquen noms d’absoluta referència com els saxofonistes James Carter i Eric Alexander, els trompetistes Jon Faddis i Jeremy Pelt, i el trombonista Steve Turre. I completa la banda una secció rítmica de divisió d’honor formada per Mike Ladonne, al piano i als teclats; Kenny Davis, al baix, i Carl Allen, a la bateria.

A més de 90 minuts de música en directe, l’espectacle integrarà també la projecció d’imatges de les diferents etapes que es representaran, i que aniran acompanyades de la veu de Nicholas Bearde.
 
Jazz – The Story es va estrenar el passat mes de gener al mític club Birdland de Nova York i ha estat aclamat com un dels muntatges més brillants que s’han generat al voltant de la música jazz. Un viatge musical i vivencial al voltant de la història d’una música que segueix bategant a càrrec d’alguns dels seus exponents més rellevants.
Els components de Jazz – The Story

Vincent Herring (Director, alto, soprano, flauta i clarinet)
Kentucky, 1964. Saxofonista i flautista format a la big band del llegendari vibrafonista Lionel Hampton i, posteriorment, ha treballat amb músics de l’alçada de Nat Adderley, Art Blakey, Horace Silver, Jack DeJohnette, Larry Coryell, Freddie Hubbard, Dizzy Gillespie, Carla Bely o Phil Woods. També ha estat convidat per Wynton Marsalis al Lincoln Center i per Jon Faddis al Carnegie Hall de Nova York.
 
Jon Faddis (Trompeta)
Oakland, 1953. Apadrinat pel propi Dizzy Gillespie i pel trompetista d’Stan Kenton, Bill Catalano, Jon Faddis és possiblement l’hereu més fidel d’esperit i concepte de l’escola Dizzy. Les big bands de Lionel Hampton, Thad Jones i Mel Lewis l’han tingut com a primer trompeta. I solistes com Duke Ellington, productors com Quincy Jones, crooners com Frank Sinatra, llegendes del rock com The Rolling Stones o del funky com Kool & The Gang, han dipositat una confiança absoluta en la seva bufera.  Nominat al Grammy en diverses ocasions, és un dels músics de jazz més punyents i versàtils de la seva generació.

James Carter (Tenor, baríton, flauta i clarinet)
Detroit, 1969. Saxofonista que abans de propulsar-se a l’estrellat amb els seus projectes més personals va ser apadrinat pel trompetista Lester Bowie i ha enregistrat a discs de Juliis Hemphill, Cyrus Chestnut, Wynton Marsalis, Dee Dee Bridgwater, World Saxophone Quartet o Mingus Big Band. Considerat per la revista Down Beat com un dels millors saxofonistes de l’era moderna del jazz.

Eric Alexander (Tenor)
Nova York, 1968. Quan l’any 1991 va aconseguir el segon premi a la Thelonious Monk International Jazz Competition -per davant de Chris Potter i per darrere de Joshua Redman-, el seu nom va començar a projectar-se arreu del planeta jazz i músics com Ron Carter o Pat Martino, entre d’altres, van demanar els seus serveis. Ha estat el saxo de capçalera del veterà Harold Mabern, home de confiança del trompetista Tom Harrell i músic brillant i d’elegància exquisida en els projectes que ell mateix ha liderat. 

Jeremy Pelt (Trompeta)
Califòrnia, 1976. Jeremy Pelt és un dels grans trompetistes del jazz actual, un músic de factura clàssica que segueix el camí traçat pels grans de l’instrument de pistons, sense endergues de cap mena ni mitges tintes. Es va formar al prestigiós Berklee College of Music. El 1998 va recalar a Nova York amb un grapat de bones referències al darrera. La seva primera gran fita va ser entrar a la Mingus Big Band, on va acabar de polir el seu discurs precís, incisiu i fidel a la tradició. Pelt ha guanyat en dues ocasions el Premi al Millor Trompetista de l’Any atorgat per la revista Down Beat i ha col·laborat amb artistes de la categoria de Frank Wess, Ravi Coltrane, Vincent Herring, Ralph Peterson, Cedar Walton, Roy Hargrove, Frank Foster, Wayne Shorter o l’orquestra del Village Vanguard. En solitari ha signat una desena de discos amb diferents projectes.

Steve Turre (Trombó i cargols de mar)
Omaha, 1948. Fill de pares mexicans-nord-americans va créixer a Califòrnia absorbint tot tipus de músiques, des del mariachi fins el blues i el jazz. Foguejat en bandes de salsa, l’any 1972 va entrar a formar part de la banda de Ray Charles i poc després Woody Shaw l’introdueix amb els Jazz Messengers del baterista Art Blakey. Treballa també al costat de Thad Jones i Mel Lewis, però és el seu contacte amb Chico Hamilton el que impulsa la seva carrera artística l’any 1975. Altres noms de primera rellevància amb els que destacaria són els de Dizzy Gillespie, Herbie Hancock o Tito Puente. Tot i que la seva carrera tornaria a donar un tomb quan coneix a Roland Kirk, amb qui s’introdueix en l’estudi sonor dels cargols de mar. Després vindrà las seva etapa amb la Brass Fantasy de Lester Bowie fins que l’any 1984 entra a formar part de la llegendària Saturday Night Live Band.


Vijazz, el Festival amb el millor jazz, vins i caves
Poques coses combinen millor que el vi, el cava i la música. Prova d’això és la brillant vida del festival Banc Sabadell Vijazz Penedès que, des de fa onze anys, porta els millors artistes del jazz mundial i els magnífics vins i caves de la regió.

El Festival ha demostrat amb una solvència inqüestionable merèixer-se un lloc entre els principals festivals de jazz d’Europa. La presència en el seu cartell de noms tan reconeguts dins el panorama internacional com Chick Corea, Dee Dee Bridgewater, Arturo Sandoval, Maceo Parker, John Scofield o Marcus Miller, entre molts d’altres, avalen la seva trajectòria a la qual se li suma al mèrit de ser l’únic festival d’aquesta qualitat que és gratuït. Tot un luxe!

Informació pràctica del concert
Jazz – The Story. Celebrating 100 years of jazz recording
Dia: Divendres 7 de juliol 2017
Hora: 22.30
Lloc: Plaça Jaume I, Vilafranca del Penedès
Preu: Gratuït. Tot els concerts que s’organitzen durant el Vijazz són gratuïts.

  • Edició periodista Jussara Maria Pires de Moura
  • Imatges cortesia d'assessoria de premsa

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CHORUS LINE producido y codirigido por Antonio Banderas llega al Teatre Tívoli el 21 de febrero

El próximo 21 de febrero se estrenará en el Teatre Tívoli de Barcelona el musical A CHORUS LINE, producido y codirigido por Antonio Banderas.
El aclamado musical que estuvo en cartel 15 años seguidos en Broadway empieza su andadura en España mañana viernes, 15 de noviembre, con el estreno internacional en el Teatro del Soho CaixaBank de Málaga, donde se representará antes de viajar a Barcelona.
Concebido, dirigido y coreografiado por Michael Bennet en 1975, con libreto de James Kirkwood y Nicholas Dante, música de Marvin Hamlisch y canciones de Edward Kleban, y ganador de nueve premios Tony y del Pulitzer, A CHORUS LINE supuso un cambio de paradigma en cuanto a su concepción, pues se inspiró en las experiencias reales de los miembros del reparto original.

El espectáculo es un revival de la producción original de Broadway a cargo de la legendaria Baayork Lee. Coreógrafa y directora, Lee interpretó a uno de los personajes de la producción original, Connie Wong, inspirado en ella misma, y l…

Gira y prórroga en Madrid de PESADILLA EN LA COMEDIA

Gracias al gran éxito obtenido, con llenos absolutos, ENRIQUE SAN FRANCISCO y MIKI D’KAI prorrogarán las funciones de su nuevo espectáculo, PESADILLA EN LA COMEDIA, en el teatro Príncipe Gran Vía de Madrid, combinando las fechas con el calendario de gira por toda España. Concretamente, la comedia volverá a Madrid los viernes 7 y 21 de febrero, 6 y 20 de marzo, 10 y 24 de abril, 8 y 22 de mayo, y 12 y 26 de junio, siempre a las 23:10 horas.
PESADILLA EN LA COMEDIA es un espectáculo de humor de situación, donde Miki d´Kai, El Chef, regenta un restaurante del cual busca una buena crítica para levantar el negocio. Enrique San Francisco, El Crítico, va a su restaurante y al final acaba confesando que lo hace por comer y beber sin gastarse un duro y porque no sabía qué hacer con su vida. Con esa premisa, se suceden situaciones absurdas, irónicas y muy divertidas entre los dos personajes, juntos y revueltos, y también desternillantes monólogos de los dos cómicos fieles a sus respectivos estil…
Este Sant Jordi Literatura gratuita para el confinamiento.
Malpaís
Yolanda Soler-Onís presenta una nueva edición, digital gratuita, publicada por Hora Antes Editorial.
Un territorio inhóspito en el que sólo sobreviven algunas especies.
Los amantes de la novela negra tienen la oportunidad de disfrutar en estos días de encierro de la novela Malpaís de Yolanda Soler-Onís con una nueva edición, digital gratuita, publicada por Hora Antes Editorial.
La escritora y periodista Yolanda Soler Onís, autora de esta novela, actual directora del Instituto Cervantes de Beirut, ha querido sumarse con esta iniciativa a la de otros artistas que acompañan, compartiendo sus obras, a quienes se encuentran en cuarentena.
La edición se ha publicado también en polaco (Sirocco) en versión de Bogumiła Wyrzykowska, traductora de la Premio Nobel polaca Olga Tokarczuk., y con portada del artista canario Pepe Dámaso.(1933)
Sinópsis: Malpaís es una trepidante novela que transcurre en 1992, en una isla atlántica sitiada por…